Skip to main content
Instrumente de accesibilitate





Contracte /Suspendare /Suspendare

Această funcționalitate permite suspendarea unui contract activ, conform temeiurilor prevăzute de legislație. Suspendarea poate fi temporară și este aplicabilă pentru diverse situații (ex: carantină, concedii, cercetare disciplinară etc.).

Parcurgerea procedurii se face în trei pași: Selectare contract, Detalii suspendare și Sumar.

Recomandare privind înregistrarea suspendărilor contractului individual de muncă

Se atrage atenția asupra faptului că perioadele de suspendare înregistrate în Registru nu trebuie confundate cu actele juridice sau documentele justificative care constituie temeiul acestor suspendări.


Ce se înregistrează în REGES?

Înregistrarea în registru trebuie să reflecte exclusiv perioada efectivă în care contractul individual de muncă se află suspendat, în conformitate cu dispozițiile legale aplicabile.

Atenție: Aceste perioade nu pot fi suprapuse, chiar și în situațiile în care documentele justificative (de exemplu: certificatele de concediu medical) indică intervale de timp care se intersectează.


 Ce se completează în câmpul „Alte detalii”?

Perioada de suspendare reprezintă intervalul efectiv în care contractul este suspendat, în baza temeiului legal specificat.

În câmpul „Alte detalii” se pot menționa:

  • informații suplimentare referitoare la documentele justificative,

  • perioada acoperită de document, dacă diferă de perioada efectivă a suspendării,

  • alte precizări relevante pentru înregistrare.


De ce este important?

Această abordare:

  • asigură conformitatea cu prevederile legale,

  • menține integritatea datelor înregistrate în registru,

  • contribuie la o evidență corectă a raporturilor de muncă.


1. Selectare contract

În această etapă se selectează contractul activ care urmează a fi suspendat.

  • Sunt afișate contractele aflate în stare „Activ”.

  • Pot fi utilizate filtrele: Nume salariat, Prenume salariat, CNP/NIF/Altul, Număr contract, Dată contract.

  • Se bifează contractul dorit din listă și se apasă butonul „Înainte” pentru a continua.

Sunt afișate doar primele 10 rezultate în ordine alfabetică. Pentru o căutare precisă, este recomandată utilizarea câmpurilor de filtrare.


2. Detalii suspendare

Se completează toate detaliile necesare legate de perioada de suspendare.

  • Temei suspendare – se selectează din lista cu temeiuri legale. Acest câmp este obligatoriu.

  • Dată început suspendare – reprezintă data de la care contractul va fi suspendat.

  • Dată sfârșit suspendare – reprezintă data până la care contractul rămâne suspendat.

  • Alte detalii – câmp opțional, poate fi folosit pentru precizări suplimentare privind suspendarea.

După completarea tuturor câmpurilor obligatorii, se apasă „Înainte”.


3. Sumar

În această etapă se afișează un rezumat complet al informațiilor:

  • Date salariat: nume, CNP

  • Detalii contract: număr, dată încheiere, tip, durată, normă, repartizare timp muncă, funcție, localitate, județ, nivel studii, salariu și sporuri

  • Detalii suspendare: temei legal, dată început, dată sfârșit

Dacă informațiile sunt corecte, se finalizează acțiunea apăsând butonul „Transmite”.